fredag 11. september 2009

Hjemlengsel..

Forferdelig lenge siden siste innlegg nå, men skal skjærpe me!!
Sitte aleine hjemme i dag, å mentalt forberede meg til ei travel helg på jobb.
For det e vertfall sikkert, travelt blir det!
E lika jobben min kjempegodt, men akkurat no... så e det hektisk!
Og da hjelper det ikke akkurat når nesten ingen av dei som igrunn skulle være her denne helga er syk...
Slikt blir det desverre kaos av.
Menmen, går nok bra denne helga også tenker e:)

Sitte her og nyter ett glass vin (les: ei flaske), ser på gamle bilder og bare slapper av. Så slår det til.
Helt plutselig.
E VIL HJEM!
Jeg trives her jeg er, men jeg vil hjem!
Hjem er, og vil alltid være, Aspøya.
Giskegata for å være nøyaktig.
E HAR LYST HJEM!!!!
Å sitte aleine en fredagskveld i Langevågen og å sitte aleine en fredagskveld i by'n kan ikkje akkurat sammenlignes..
Hadde kunna gått en tur nedover kirkebakken, tatt ei øl på mølla..
Og ei på Dirty Nelly..
Også ei på Metz..
Eller nei, ikkje Metz, drittplass blitt!!
(havne der sikkert neste gang e e på by'n likevel..)
Kunne ha rusla over hellebroa...og bortover kaiene..
Hadde tilogmed kunna tusla me opp på smutten å tatt ei øl der også..
Masse kule, gamle bekjentskaper der oppe:)

Menmen..
Jeg får sitte her, for i dag, å drømme om gamle steder, gamle venner og andre tider. Men en gang.. da!


2 kommentarer:

  1. Skulle ikke bodd i Vågen du vettu ;))

    SvarSlett
  2. Hehe:)
    Joda, e har det no fint her åsså e:)
    E igrunn som...poteta! Passer overalt.
    Men!! en gang!

    SvarSlett