søndag 16. mai 2010

Nemo experience..

Nemo er en ganske så morsom film, men hver gang den kommer til den delen med at dei stoppe pumpa på akvariet og over natten er det helt totalt MØKKETE, der har vi heile tiden vært enige om at så fort går det rett og slett ikkje! Men ok, jeg innrømmer at jeg har feil når jeg skjønner at jeg faktisk HAR det! Pumpa til Mathias sluttet å virke på ett eller annet tidspunkt mellom at vi flyttet noen planter på fredag og til i går når Tarzan skulle opp å legge seg! Hele rommet stinket råttent vann, alle 5 rødøyne tetraene hans lå med buken opp og det gjorde også en "vaskefisk" som Mathias kaller dei.. Dei resterende fiskene lå å gulpet luft oppi overflaten, mer døde enn levende. Utrolig!! Er det mulig å velte ett akvarium-miljø så fort???? Jeg er imponert.... Og den som sto i flere timer og renset akvarium, fjernet planter, skiftet pumpe og gikk opp og ned for å se om resten overlevde, det blei jo meg... Forøvrig er jeg irritert over kvaliteten på en del av disse små "totalpakke-akvariene" Drittutstyr som følger med jo!! Heretter blir det heller en skikkelig pumpe ja! I dag er vannet forøvrig like fint igjen, og fiskene har det som plommen i egget igjen. Råttenlukten er så godt som helt borte. Neste gang jeg ser Nemo skal e synes litt synd på han tannlegen tror e....
Ellers så er det vel 17 mai i morgen! Martine har maset lenge på å få lov å klippe seg, men det har jammen meg ikke vært så lett å få time til henne!! I siste desperasjon kom vi utrolig heldig ut, og fikk "frisøren på døren" på en søndag;)
Tuuuuusen takk!!!
Primadonnaen selv har lenge sagt at hun ville ha lugg og oppklippet hår, mens jeg har derimot holdt igjen og prøvd å overtale henne til å bare klippe det litt... Men ho fikk no bestemme selv, og ho blei da ganske så typete også;)
Og så lenge ho e fornøyd selv:)
Før og etter bilde:




Og for dere som venter på siste Rampe-Goggen nytt: Kjekkasen har oppført seg rimelig eksemplarisk i dag. Med unntak av ett nystekt brød og ett kiwiskall så har vi berga all mat i dag;) Vi e flink;) Heheheh:)
Jeg har forresten glemt å kjøpe 17 mai sløyfe til han!!! Shit! Hadde jeg vært litt tidligere ute i tankegangen, så skulle jeg jammen meg fått noen til å strikke en genser med norske flagg på til han! Såg en knalltøff voffs i fjor nemlig, med det norske flagget på hele ryggen, hehe, hadde vært morsomt:) Kanskje neste år, om noen melder seg frivillig til å strikke;)
Jeg skal på seinvakt i år uansett, så er vel ikke så mye han får være med ute blandt folk:)
Ha en riktig god 17 mai folkens:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar