søndag 12. april 2009

Arachnofobia og haudverk.... :S

Den siste tiden har e hatt masse haudverk... våkner med haudverk stort sett hver morgen! Har gitt seg uttover dagen, men likevel irriterendes nok! Har tenkt som så at det er nok fordi jeg har jobbet "litt" masse i det siste, helt til jeg leste en gammel sunnmørsposten artikkel tilfeldigis her en kveld:-P Har kortet den litt ned, da e tvile på om sjefen min hadde satt særlig stor pris på senebetennelse i skuldra og sjukmelding fordi e blogge for lange innlegg;)


"Jeg liker ikke edderkopper. Virkelig ikke. Ikke å se på dem, ikke å fjerne dem med papir, og heller ikke tanken på at de kan være der- det være seg bak gardina, nede i ett hjørne eller rett utenfor vinduet. De liker sikkert ikke meg heller, har jeg tenkt. Og inntil for kort tid siden har det vært ei lita trøst i dette. Det samme har det vært å vite at jeg ikke er alene om å ikke like edderkopper.
Men så dukket den altså opp. Ja, ikke edderkoppen altså, men den kuriøse nyheten om at nordmenn i snitt spiser sju edderkopper i året. Mens de sover.
Med ett blir "liker ikke edderkopper" til "liker edderkopper fryktelig dårlig". For er de likevel ikke redd mennesker begynte jeg å undre. Er lille Petter Edderkopps raske flukt når de ser oss bare ett spill for galleriet? For å få oss til å sove søtt om natta, uvitende om at de kan komme klatrende, ikke som i sangen- på min hatt, men snarere bortover dyna, oppover halsen, via ett øre og kanskje ett kinn- før de finner en glipe og smetter inn?
Og alle edderkopper er giftige. Også de norske artene selv om de ikke er direkte farlige for mennesker. Så våkner du en morgen etter en festlig aften, urven i kroppen eller med vondt i hodet, vel så er det ikke sikkert det skyldes ett glass rødvin for mye. Det kan faktisk være at du har kommet til å svelge en edderkopp. I løpet av natten. Mens du sov."

Iiiiiiiisj. E kommer ikke til å sove godt i natt. Og vinduet, det kommer vertfall til å være lukket, selv om det virkelig er temp nok ute til å nyte det åpent.... Og e krysse alle fingre på at det er andre årsaker til hodeverken og at e føle meg urven for tiden:)

1 kommentar: