mandag 15. desember 2008

Julestemning:)

I dag har jeg faktisk kommet i gang med julegavene!!
Yey, hurra og kryss i taket:)
(og en stor takk til Raina som dro meg med på Moa)
Det blei ikkje så aaaaalt for mange, men dei to dyreste er unnagjort, litt småpakker er ordnet og har igrunn fått siktet meg inn på litt forskjellig til dei som står igjen.
Det store spørsmålet i år, som dei fleste år, er såklart hva man skal finne på til besteforeldre som har alt? Hmm.... Samme hva jeg passerte hørte jeg en stemme i bakhodet: "Issa då, ka e skal me ditta der da??" Jaja, dei får det dei får tilslutt;) Finne vel på noe... (Forslag mottas med stor takknemmelighet!!!)
Etter Moa-rushet kan jeg vel ikke si at det første jeg tenkte på var julestemning i det hele tatt!! Travelt, liker ikkje julerush jeg!! Eller rettere sagt: jeg liker ikke å stå og gå i kø! Er for utålmodig til slikt! Men nå er vi da i gang:)
Klokken 18 var det derimot klart for julekonsert i kirka, med 5, 6 og 7 klasse ved Langevåg skole. Fantastisk! Fabelaktig! Dei e kjempedyktige er dei!! Julestemningen traff meg der og da, når 6 klasser kom syngende ned midtgangen, alle i hvitt oventil og svart nede. Så fine og så flinke! Og veldig inkluderende! Så selv om lillemann ved siden av meg syns det var en lang time, så er i alle fall jeg en veldig stolt mamma i dag, har ei utrolig kjekk og grei og flink snuppe i 5 klasse! Julestemningen har landet!!!






Så i kveld ble det julekos hjemme også, tente masse lys og leste juleeventyr i sofaen før leggetid:)
Det gjør vi igrunn nesten hver kveld nå i ventetiden, men i kveld var stemningen så på plass!
Martine var sliten og sovnet på sofaen, så nå krysser jeg fingrene for at ikke influensaen har flyttet seg over på henne... Kan virke faretruende slik... Men jaja, da er vi i allefall alle friske og raske til jul:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar